Treinreis naar Kroya-Wonosobo

17 september 2013 - Wonosobo, Indonesië

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Bandung. Onze gids stond ons om 6:45 uur keurig op te wachten om ons naar het treinstation in Bandung te brengen. Om 8:00 uur vertrok onze trein richting Kroya. Voor ons was de executive class geboekt dus we verwachten heel wat! Was echt super prima, ruime plekken, maar executive?? ;-). Onderweg kwamen we door prachtige natuur. Allemaal rijstvelden, bergen en prachtige bloemen en planten. De deuren van de trein waren slechts afgesloten met een haakje...(hoezo veilig?) dus Ronald heeft onder het rijden, onder toeziend oog van gids, uit de deur gehangen om foto's te maken. Toiletbezoek was wel weer een avontuur op zich op zo'n hurk toilet in een rijdende (lees hobbelende, schuddende attractie) trein.
Onze gids had 's ochtends al lunch pakketjes gehaald voor ons bij Holland Backery. Heerlijke broodjes hebben we gegeten :-). Na 5,5 uur kwamen we aan in Kroya. Daar stond onze chauffeur alweer op ons te wachten. We vervolgenden onze reis naar Wonosobo, nog 2 uur rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een keramiek fabriek en een natuurlijke oven om bouwstenen te bakken. Daarna nog een fotostop bij prachtige rijstvelden.
We hebben net heerlijk gegeten in het hotel en liggen nu in bed tv te kijken (BVN). Morgen worden we weer om 7:00 uur opgehaald.......tis afzien hier!
Tot morgen!

Groetjes van ons.

1. Marjon:
    17 september 2013
    Hier dan eindelijk een "Bullie" reactie! ;-) heb me snel even ingelezen...! Leuk om jullie zo te kunnen volgen, leuke foto's en super veel belevenissen! Have fun! :-)
  2. Co en Dorien:
    17 september 2013
    Hey globetrotters, wat een verhalen! Lijkt me ook geweldig! En dan ook nog Hollandse broodjes.... Toch wel blij met executive,of niet. Wat moet je je dan voorstellen bij de andere klassen?
    Ook mooie foto's. En dan Ronald als James Bond, hangend uit de deuropening! Pas op,hoor..... Ja, en dan dat vroeg opstaan. Je moet er wat voor over hebben (hahaha).
    Nou, welterusten en tot morgen..
  3. Petra:
    17 september 2013
    Alle verhalen ondertussen gelezen, leuk hoor om op deze manier mee te krijgen wat jullie allemaal beleven! Tot morgen!
  4. Jan de Haan:
    17 september 2013
    Gelukkig daar geen bladeren op de rails? En de trein niet van Italiaanse makelij? Verstandige mensen! Alleen die toiletten, of hing Ronald daarom buiten de deuropening? ... Veel plezier !