Bali, nu hebben we echt vakantie

23 september 2013 - Denpasar, Indonesië

Hoi allemaal,
Na een nacht midden in de natuur en de gecko's in een zeer mooi gelegen maar simpel opgesteld hotel zijn wij vanmorgen om 7 uur al vertrokken naar Bali. Na anderhalf uur rijden kwamen we al aan in de haven. Ons werd verteld dat we ongeveer een uur op de boot zouden zitten. Deze boot was een ferry waar we dus met auto en al op konden. En inderdaad, de tocht was inderdaad een uur. Stukje varen is nog geen kwartier, maar dan lig je 3 kwartier op zee te dobberen voor de haven van Bali waar nog geen plek was voor ons. Rijdend op Bali valt meteen op dat de omgeving anders aandoet. 90% is hier hindoe (Java 90% moslim) en bijna elk huis heeft en klein tempeltje in de tuin staan. Ook kwamen we meteen vele wilde apen tegen die hier wild langs de weg lopen. We zijn al snel gestopt bij een mooie tempel waar we uiteraard weer even een foto sessie hebben gehouden. Na een lekkere Lunch bij een restaurant aan de kust weer paar uur verder gereden naar Sanur. Hier zijn we om 4 uur aangekomen bij sanur beach hotel. Dus weer een lange dag in de auto gezeten, maar nu kan wel de grote uitrust/zwembad vakantie beginnen. We blijven hier 6 dagen voordat we terug vliegen naar Jakarta en Amsterdam. Helaas hebben we nu wel afscheid moeten nemen van Wina onze gids en Yajat onze chauffeur. We zullen hun beiden zeker missen hier. We moeten nu zelf onze weg gaan vinden. Wina vloog terug naar Jakarta waar over 3 dagen haar volgende tour alweer begint. Yajat rijd terug naar Jakarta met de auto waar hij zeker 2 dagen over zal doen.

Tot later,
Marion en Ronald.

1. Dennis & Marloes:
    25 september 2013
    Ohh heerlijk zeg, lkkr relaxen op Bali! Hoop dat jullie er een super fijne week hebben, geniet! Liefs