bandung en omgeving

Hoi allemaal.
Vandaag hebben we weer een mooie dag gehad. Vanmorgen om 9 uur weer keurig opgepikt door onze gids en chauffeur. Als eerste zijn we naar de Vulkaan (aktief) gegaan. 1800 m. hoogte dus een heerlijke temperatuur vonden wij. De Indonesiërs vonden het zeer koud en liepen er zelfs met bondmutsen rond en dikke jassen aan. De krater zag er spooky uit, helemaal door de bewolking die over de berg hen kwam zetten samen met naar zwavel stinkende rook uit de krater. Na de vulkaan zijn we naar thee plantage in de buurt gereden. Vele hectares vol met thee. Alles groeit en bloeit hier prachtig. Aansluitend zijn we en thee fabriek gaan bezichtigen waar de thee wordt gedroogd vermalen en gefermenteerd. Indrukwekkend om te zien. Vooral veel Nederlandse teksten weer gezien. Apparatuur die wordt gebruikt is meer dan 100 jaar oud en van Nederlandse origine. Uiteraard hier ook een kopje thee gedronken en thee meegekregen. Hierna vertrokken naar een speciaal bad waar warm water van de vulkaan wordt gebruikt om in te baden vol met voor de huid goede chemicaliën. Door water was wel alderbastend warm.... 40 tot 45 graden volgens de gids. Hier hebben we ook heerlijk gegeten van en buffet. Ook hebben we ontdekt dat zilveren ringen niet tegen zwavel houdend water kunnen, maar geen probleem, later in de tour wordt nog en zilver smid bezocht door dat weer kan oplossen. 'S middags hebben we nog een rond toer in de stad Bandung gehad wat in vroegere tijden het Parijs van Java was.

Groetjes,
Ronald en Marion.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Co en Dorien:
    16 september 2013
    Ziet er allemaal goed uit. Neem je voor mij ook zo'n bond muts mee ?
  2. Dennis & Marloes:
    16 september 2013
    Mooie verhalen en foto's! Leuk programma hoor, benieuwd naar wat jullie allemaal nog meer gaan zien en delen! Have fun!
  3. Andalucy en Evert.:
    16 september 2013
    Herkenbaar allemaal,vooral dat ze graag met Europeanen op de foto willen.Bij de Borobudur liepen halve schoolklassen achter Eline en Wouter aan! En oma Bep was daar op ons blijven wachten omdat de Borobudur beklimmen voor haar te zwaar was en toen we weer bij haar kwamen stonden er hele families om haar heen op de foto te gaan!
    Veel plezier.
  4. Petra:
    17 september 2013
    Haha, water in dat bad was dus iets warmer als bij Jaspers.