jakarta - bogor - bandung

15 september 2013 - Bandung, Indonesië

Hallo allemaal! Hier weer een berichtje van ons. Gisteravond vroeg naar bed gegaan en wonder boven wonder de hele nacht doorgeslapen. Vanmorgen ging om 6:30 uur de wekker omdat we om 8:00 uur zouden vertrekken bij het hotel.
Na vertrek zijn we richting het Nationaal monument en het presidentieel paleis in Jakarta gereden om foto's te nemen. Daarna gingen we door naar de wijk Batavia (van oudsher bezet door de NL), waar we het huis van de Gouverneur zouden bezoeken. Dit was gesticht door een Nederlander. Dit was natuurlijk voor ons een attractie, alleen bleken wij zelf ook een attractie. Ze wilden met ons op de foto! Wij zijn boelies en zijn een attractie om de kleur van onze ogen en haren. Wij vonden het heel apart! Na dit zijn we verder gereden naar de Internationale haven in Jakarta, waar allemaal houten vissersschepen lagen. Sommige schepen zaten vol met goederen en hierdoor zakten ze wel 1,5 meter in het water!

Vervolgens op weg naar Bogor. Dit is een stadje op 1,5 uur van Jakarta. Hier hebben we de botanische tuinen bezocht. Een aangelegde tuin, waar de mooiste bomen en planten staan. We kregen hier een rondleiding van Donny, een half Engels-Nederlands sprekende gids. Hij heeft ons van alles verteld over de bomen en planten die daar staan. Na de Botanische Tuin op weg voor de lunch.
Heerlijk Indonesisch gegeten. Wat het precies was?? Geen idee, maar wel lekker :-).
Na de lunch zijn we vertrokken richting Bandung, onze eindbestemming vandaag. Dit was echter nog wel eindje rijden......3,5 uur. Na 30 minuten kon Marion haar ogen al niet meer openhouden en viel in slaap. Onderweg nog even een plaspauze....nou ja....een ware exercitie! Hurken voor een gat in de grond is niet bepaald mijn ding :-(. Onderweg kwamen we wel door super mooie groene rijstvelden. Super mooi om in het echt te zien!
Na 3,5 uur eindelijk in Bandung aangekomen.
Net lekker gegeten, saté :-), en zo lekker slapen. Morgen weer een lange dag!

Liefs Ons

1. Co en Dorien:
    15 september 2013
    Dat ziet er allemaal zeer relaxed uit . Ook warm trouwens. Mooi verhaal. Dat Marion al sliep na een half uur is voor ons geen nieuws. Dat is een Schunselaar trekje. Heel veel plezier samen.
  2. Jan de Haan:
    15 september 2013
    Ondanks 'goed geslapen 's nachts' toch onderweg in slaap gevallen; heel bijzonder .... Moet wel een heel luxe auto (of bus?) geweest zijn? Verbaast me niets dat ze met jullie op de foto wilden; jullie zijn echt uniek ! En Ronald, de poblemen met dat openbaar toilet? Gewoon heel vaak doen .. Veel plezier morgen !!
  3. Petra:
    17 september 2013
    Leuke dag gehad zo te lezen. Jullie hebben ze toch wel verteld dat Ronald geen boelie is maar een bullie???