aankomst Jakarta

14 september 2013 - Central Jakarta, Indonesië

Hallo allemaal, hier een berichtje van ons vanuit Indonesië. Vrijdagmorgen zijn we in alle vroegte vertrokken naar Schiphol. Daar eenmaal aangekomen ingechecked en uiteraard even Duty Free geshopt ;-). Om 10:20 zijn we vertrokken naar Abu Dhabi. Het vliegtuig was verbazingwekkend ruim, wat er voor zorgde dat het zitten prima was. Na een vlucht van 6 uur kwamen we aan in Abu Dhabi en na 2,5 uur daar gewacht te hebben konden we verder reizen naar onze eindbestemming, Indonesië. Bij vertrek uit Abu Dhabi was het inmiddels nacht en konden we wel een paar uurtjes slaap gebruiken. Er was alleen een jankend (lees krijsend) kind aan boort, wat ons 6 uur lang heeft vermaakt! Ik (Marion) wilde hem wel uit het raam gooien!

Uiteindelijk goed aangekomen in Jakarta, waar onze gids ons al bij de bagagehal stond op te wachten. Zij en onze chauffeur hebben ons naar het hotel gebracht. Wat een verkeer onderweg! Hoezo file probleem in Nederland. Hier rijden 2 miljoen auto's en 7,5 miljoen motoren..... Je weet niet wat je mee maakt!

Aangekomen in het hotel zijn we eerst 2 uurtjes gaan slapen. We waren kapot! We zijn net naar het winkelcentrum om de hoek gelopen. Nou ja, winkelcentrum? 9 verdiepingen! Op zoek naar een geld automaat vonden we een hele laan met geldautomaten! Dat was maar goed ook, want pas na 5 pinautomaten geprobeerd te hebben vonden we er 1 die ons van de miljoenen kon voorzien.

Nu FF chillen op de hotelkamer, straks lekker eten en op tijd naar bed. Morgen begint de rondtocht!

Groetjes, Ronald en Marion

1. Co en Dorien:
    14 september 2013
    Fijn te horen, dat de reis zo voorspoedig ging. Behalve dan dat krijsend kind ...... Ik neem aan dat het weer daar beter is dan hier! Regen, wind, nog meer regen en 18 gr. Groetjes vanaf de camping.
  2. Dennis & Marloes:
    14 september 2013
    Fijn dat jullie goed over zijn en leuk jullie zo te volgen! Hopelijk is t goed slapen daar, wij zijn alvast benieuwd naar de rondtocht. Liefs en groetjes!
  3. Jan de Haan:
    15 september 2013
    'Be prepared' voor de terugreis en kopp alvast oordoppen... Auto's zonder deuken tegen gekomen? Veel plezier !