Paleis van de Sultan en de Prambanan

19 september 2013 - Depok, Indonesië

Hoi allemaal,
Bedankt voor alle leuke reacties. Leuk om te lezen hoe jullie meeleven met ons.
Vanmorgen zijn we aan ons normaal geplande programma begonnen. Marion dus op krukken. Lopen ging direct al verrassend goed. We zijn begonnen bij een batik kunstenaar. Batik is een speciale techniek waarbij doeken worden geverfd waarop door was is bepaald waar de verf niet moet komen. Mooi en interessant om te zien. Bij deze lokale Picasso hebben we ook nog een mooi doekje gekocht voor thuis. Vervolgens zijn we naar het paleis van de sultan gegaan. Een zeer oud vrouwtje wat Nederlands sprak heeft ons daar rondgeleid. Zij wist veel te vertellen, vooral omdat ze veel zinnen wel 6 keer herhaalde. Aansluitend hebben we een wahjang poppen fabriek bezocht. Zeer bewerkelijk werk en uiteraard hebben we er ook 2 gekocht. Toen nog even naar de batik fabriek waar batik doeken in grote oplages worden gemaakt. Hierna op naar de zilversmid alwaar met veel werk de mooiste zilver werken worden gemaakt. Uiteraard kwamen we daar niet weg zonder wat mooie oorglimmertjes voor Marion. Tevens heeft de zilversmid de verkleurde ringen van Marion weer als nieuw gemaakt. Glimmen weer harder dan ooit.
Nu nog even lunchen bij restaurantje vlak bij de prambanan. En toen op naar de prambanan. Hier weer een leuke gids gekregen die ons heeft rondgeleid. Indrukwekkend om dit alles te zien, het is een zeer grote Hindoestaanse tempel uit de 8e eeuw die weer is opgebouwd en nu op de UNESCO wereld erfgoed lijst staat. Marion ging verrassend goed met de krukken en is zelfs de trappen op tot in 1 van de tempels geweest. We waren nu na de drukke dag toch wel zeer vermoeid en blij weer in hotel terug te zijn. Daar nog lekker van buffet gegeten en nu zo lekker gaan slapen.
De foto's van gisteren en vandaag hebben we nu ook op de site gezet als het goed is. Dus ook bij verhaal van gisteren richting yokja staan nu de fotos .

Morgen zeer vroeg op 6.15 uur worden we weer opgehaald om met de trein verder naar oost Java te gaan.

Groetjes,
Marion en ronald.

1. Jan de Haan:
    19 september 2013
    Mooie foto's! Overigens realiseerde ik me dat als daar geen scootmobiel te regelen is, wellicht een bakfiets met een tuinstoel erin ook een goede oplossing kan bieden ?! Fijn te horen dat het wat beter gaat. Wellicht dat tijdens de vallen je niet je enkel hebt horen knappen, maar je broek? Die rokjes biedt dan prima alternatief en staat jullie prima!
  2. Marjon:
    19 september 2013
    haha...echt lachen die foto's! ;-) Blij dat het beter gaat met de enkel!
  3. Raymond:
    19 september 2013
    Leuk al die verhalen, mooie plaatsen en bezienswaardigheden.
    Fijn dat het met de enkel al weer wat beter gaat, denk nog steeds aan de zwabber enkels van Ronald in Griekenland :)
    Veel plezier en beterschap Marion